czcionka: A- A+
poniedziałek, 16 września 2024

Wakacje z GOK-iem i Biblioteka

Data dodania: 29 sierpnia 2024

Za nami Wakacje z GOK-iem i Biblioteką. Podczas wakacji staraliśmy się, aby dzieci spędzały czas kreatywnie, ucząc się nowych, nieznanych im do tej pory rzeczy, czy też technik pracy. Pod koniec czerwca GOK odwiedziły Funkcjonariuszki Policji. Policjantki omówiły z dziećmi zasady jakich powinny przestrzegać podczas wypoczynku letniego, rowerowych wycieczek i pieszych wędrówek, a także zaprezentowały radiowóz. Odwiedziliśmy OSP w Kłoczewie, gdzie strażacy pokazali wyposażenie oraz wnętrze swojego wozu strażackiego., a uczestnicy zajęć mieli okazję zobaczyć jak działa specjalistyczny sprzęt, który jest używany podczas akcji ratowniczych np. wypadków drogowych. W trakcje kolejnych dni odbywały się warsztaty plastyczno-kreatywne: haftu na papierze, tworzenia kolorowych łapaczy snów, czy też donic cementowych. Podczas wakacji GOK odwiedziły Panie z KGW Kłoczew i wraz z dziećmi przygotowały przepyszne kopytka. Nie zabrakło również zabaw pirackich z Pionierami Przygód, czyli wspólnego budowania statku pirackiego, tworzenia skrzyni na skarby, czy też pirackich gier. Nasze wakacje często wypełnione były zajęciami animacyjno-ruchowymi: wariacjami z chustą Klanza, szalonymi krzesełkami, misiami jedzącymi spaghetti, czy też grami drużynowymi.

W ramach wakacji z GOK-iem i Biblioteką organizowaliśmy zajęcia w różnych miejscowościach gminy Kłoczew: Wylezinie, Przykwie, Kawęczynie, Sosnówce, Starym Zadybiu i Czernicu. Staraliśmy się zawsze wykorzystać piękną pogodę na zajęcia na świeżym powietrzu z użyciem baniek, chusty animacyjnej, piłek, gazet czy też kredy. Nie zabrakło również zajęć plastyczno-kreatywnych podczas, których dzieci wykonywały przepiękne prace np. kolorowe rybki, letnie ptaki, czy też szalone jednorożce. W niektórych miejscowościach na dzieci czekały też atrakcje przygotowane przez miejscowe KGW czy też OSP.

Nieodłącznym elementem naszych zajęć wakacyjnych są wycieczki. W tym roku 12 lipca wybraliśmy się do Kazimierza Dolnego. Pogoda nam dopisywała, więc mogliśmy podziwiać tą piękną miejscowość w blasku lipcowego słońca. Jako pierwszy zobaczyliśmy Wąwóz „Korzeniowy Dół”, gdzie podziwialiśmy jaką piękną trasę wśród korzeni drzew stworzyła natura.

Następnie udaliśmy się do Oddziału Przyrodniczego Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym. To właśnie w tym miejscu mogliśmy obejrzeć wystawy stałe, które ukazują bogactwo okolicznej przyrody oraz eksponaty paleontologiczne. Po zapoznaniu się ze zbiorami muzeum udaliśmy się spacerem pod Kościół św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja w Kazimierzu Dolnym, następnie do ruin zamku z których dotarliśmy na znaną wszystkim Górę Trzech Krzyży. Po posiłku udaliśmy się na statek i ruszyliśmy w rejs po Wiśle. Na koniec nie zabrakło również czasu wolnego na Kazimierskim Rynku.

Był to intensywny, pełen atrakcji i radości dzień. 19 lipca zabraliśmy dzieci do JuraParku Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego. Podczas wizyty w JuraParku dowiedzieliśmy się wiele o historii ziemi i jak wyglądało kiedyś życie na naszej planecie. Po spacerze wśród dinozaurów udaliśmy się autokarem do Zwierzyńca Górnego, gdzie mogliśmy obejrzeć na żywo strusie, żubry, czy też pozujące nam pięknie do zdjęć wielbłądy. Gdy już objechaliśmy cały zwierzyniec udaliśmy się na warsztaty malowania gipsowych wiedźm. Dzieci dowiedziały się kim była wiedźma, czarownica i jakie niebezpieczeństwa wiązały się z magią.  Następnym punktem naszej podróży była gra terenowa wśród zwierząt mieszkających w Zwierzyńcu Dolnym. Była to lekcja spostrzegawczości i pracy w grupie. Podczas wizyty w Zwierzyńcu mieliśmy okazję karmić kilku mieszkańców m.in.: daniele i przesłodkie małe kózki.

Odwiedziliśmy też Sabatówkę, przeszliśmy się drewnianym labiryntem i dotarliśmy do słowiańskiej chaty w której dowiedzieliśmy się trochę o dawnych zwyczajach, pracy i rozrywkach jakie mieli słowianie.

Ostatnim i najbardziej wyczekiwanym punktem wycieczki był park rozrywki! Zjeżdżalnie, trampoliny, karuzele sprawiły dzieciom niesamowitą frajdę i były powodem nie jednego szczerego uśmiechu. Aby sprawdzić naszą wakacyjną kondycję- 29 lipca – wybraliśmy się na rajd rowerowy do Parafialnego Muzeum Ziemi Trojanowskiej, gdzie mieliśmy przyjemność zostać oprowadzeni przez Panią Kustosz Beatę Różowicz. Obejrzeliśmy ekspozycje dotyczące ważnych postaci z tego terenu, artefaktów odnalezionych na terenach Ziemi Trojanowskiej, czy też przedmiotów codziennego użytku, które były popularne kilkadziesiąt lat temu. Była to niesamowicie ciekawa lekcja lokalnej historii.

Ostatnim wydarzeniem w ramach Wakacji z GOK-iem i Biblioteką było Familijne Kino Letnie! W tym roku czekały na Państwa: bajka „Ekipa z Dżungli. Misja Ratunkowa” oraz film familijny „Rodzina od zaraz”. Dwie świetne historie o sile przyjaźni i miłości. Dopełnieniem seansu był świeżutki popcorn serwowany przez KGW Kłoczew oraz pyszne hot-dogi przygotowywane przez KGW/Stowarzyszenie/Zespół/Kawęczyn Co roku pokazy plenerowe cieszą się niesamowitą popularnością i musimy przyznać, że liczba osób, która przybyła na nasze wydarzenie była imponująca!

Musimy przyznać, że czas wakacji był wypełniony radością i dobrą zabawą. Nie zabrakło też lekcji cierpliwości i współpracy. Cieszymy się, że mogliśmy spędzić z Wami ten czas kreatywnie i aktywnie, a organizowane wydarzenia cieszą się pozytywnym odbiorem i dużym zainteresowaniem. Obiecujemy, że Wakacje z GOK-iem i Biblioteką powrócą za rok, a teraz zapraszamy do obejrzenia fotorelacji, która przypomni nam te ciepłe letnie dni.